REHACT medverkar på Qatars största byggnads- och fastighetsmässa: Project Qatar 2012

27 April 2012

REHACT AB (publ.) är ett av de företag som ingår i den svenska delegationen som medverkar på mässan Project Qatar den 30 april - 3 maj 2012 i Doha Exhibition Center. Delegationsresan anordnas av Exportrådet i samverkan med Energimyndigheten. Project Qatar är den viktigaste mässan för Qatars stora och växande byggindustri som redan idag omfattar mer än 250 miljarder dollar. Qatar planerar att spendera ytterligare 100 miljarder dollar på byggnadsprojekt i samband med att landet tilldelats arrangörskapet av världsmästerskapet i fotboll 2022.

Project Qatar är en dynamisk mötesplats som ger oss en fantastisk möjlighet att knyta viktiga kontakter med lokala aktörer och visa upp vårt energieffektiva klimatsystem Rehact Energy System. Qatars byggbransch växer väldigt kraftigt och är en mycket lukrativ marknad med stor efterfrågan på grön och miljövänlig teknologi, säger Svante Bengtsson, VD, REHACT.

Project Qatar 2012 arrangeras för nionde året i rad och anses vara den mest betydelsefulla mässan för regionala och internationella företag inom handel, byggande, konstruktion, miljöteknik och material i Mellanöstern. Idag omfattar byggprojekten mer än 250 miljarder dollar, varav en tredjedel av investeringarna består av infrastrukturprojekt, som vägar, broar, järnväg mm. Qatars regering planerar att spendera ytterligare 100 miljarder på byggnadsprojekt i samband med att landet, som första arabland, blir värd för världsmästerskapen i fotboll 2022.

Paviljongen och delegationen till Project Qatar är en stor satsning för att marknadsföra svensk miljö- och energiteknik i Mellanöstern och får finansiellt stöd av Energimyndigheten. Delegationen består av 21 representanter från 13 svenska organisationer och leds av Gunnar Oom, Statssekreterare hos handelsminister Dr. Ewa Björling.

Svante Bengtsson, VD, REHACT AB
Tel: +46 709 566 756